Alweer 4 weekjes in SU! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Pleuni Ruijven - WaarBenJij.nu Alweer 4 weekjes in SU! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Pleuni Ruijven - WaarBenJij.nu

Alweer 4 weekjes in SU!

Door: Pleuni

Blijf op de hoogte en volg Pleuni

03 Maart 2016 | Suriname, Paramaribo

Helloooo (from the other side)

Vandaag precies vier weken geleden zaten Irma en ik in het vliegtuig richting het mooie Suriname, of te wel: time flies! Afgelopen vier weken is er al genoeg leuks en leerzaams gebeurd. Ondertussen ken ik de stad ook steeds beter en scheuren we op ons fietsje van de centrale markt, naar de supermarkt, naar stage, het zwembad en leuke eet- en drinkplekjes. Zelfs de verkeersregels begin ik te snappen. Auto's toeteren 1x als ze iemand anders voorrang geven en toeteren 2x als ze zelf voorrang nemen. Er wordt hier dus flink wat af getoeterd.

Op stage gaat het ook steeds beter. De kinderen leren mij steeds beter kennen en ik hun. We weten steeds beter wat we van elkaar mogen verwachten en dat is fijn! Afgelopen weken heb ik twee dagen stage gelopen in groep 3 en 3 dagen in groep 5. Vanaf deze week ben ik iedere dag in groep 5 te vinden en ik merk aan de kinderen en aan mezelf dat dit beter werkt. Ondertussen heb ik mijn vooraf opgestelde plan ook aangepast. Ik wilde aan de slag coöperatieve werkvormen, maar heb ontdekt dat dit een te grote stap is. Daarom heb ik er nu voor gekozen om met positiviteit in de les, gevoelens/emoties en complimenten aan de slag te gaan. Denk hierbij onder andere aan een emotiebus (Er komen steeds kinderen met een andere emotie de bus in, alle passagiers nemen deze emotie over en de toeschouwers moeten raden welke emotie de bus uitbeeld). De komende weken ga ik meer van dit soort lessen met de kids uitvoeren en dan ben ik benieuwd naar het resultaat over een paar weken.

Ondertussen heb ik van de kids van 't Schrijverke een reactie gekregen op het filmpje, super leuk!! De Schrijverkes hebben antwoord gegeven en nieuwe vragen gesteld. Vandaag heb ik met de kids hier weer een filmpje gemaakt met antwoorden op deze vragen. Zo blijven we toch met z'n allen in contact.

Irma en ik hebben al een goed ritme hier. Waarbij ik zelfs begonnen met met kickboksen gisteren. En in het weekend genoeg tijd om leuke dingen te doen met andere meiden. Afgelopen weekend zijn we naar een Poolparty geweest met een carnavalsthema. Wij als brabo's toch wel even blij met die CV muziek haha.

Aankomend weekend gaan Irma en ik op trip naar Nickerie en Bigi pan. Ook hebben we voor volgend weekend een kaaimannen/dolfijnen/plantage tour gepland. In het paasweekend gaan we met een aantal meiden vier dagen naar Raleighvallen en Voltzberg. Ook gaan we zeker nog naar Galibi waar zeeschildpadden zijn en willen we nog naar Blanche Marie. Al met al nog een best druk programma, maar mij hoor je zeker niet klagen, want het is erg leuk!!

Het avontuur hier is echt mega tof en leerzaam. Ik weet zeker dat ik heel veel van mijn ervaringen de komende jaren goed kan gebruiken als juffie.

Voor mijn lieve teamies: Heel veel succes met het tweede deel van het seizoen!! Toch wel een beetje jammer dat ik dat moet missen maar vanaf mei ben ik weer present!

XX

  • 03 Maart 2016 - 21:32

    Ton:

    Wederom leuk dit te lezen Pleun. Blijf je verwonderen, blijf nieuwsgierig en blijf vooral genieten.

  • 06 Maart 2016 - 16:21

    Ellen:

    Hoi Pleuni, wat fijn om te horen dat het zo goed gaat met je. Veel plezier komend weekend mooi hoor schildpadden en dolfijnen! Succes met de complimenten lessen

  • 06 Maart 2016 - 20:43

    Saskia:

    He Pleuni!
    Leuk te lezen dat het goed gaat en je enorm veel onderneemt.
    Misschien ook handig in je relatie met Ruud!
    We missen je wel hoor! Geniet ze en leer veel.

  • 13 Maart 2016 - 07:28

    Anja:

    Ha die pleun,
    Time is flying when you have fun,inderdaad de tijd vliegt voorbij en altijd heel leuk en gezellig jouw verhalen te mogen lezen zo weten we wat je onderneemt en hoe je beleving is,bij terug komst kun je dat toch niet allemaal vertellen.
    Ga vooraal genieten en sta open voor nieuwe dingen in je leven .
    Heel veel dikke knuffels uit het warme Bali

  • 13 Maart 2016 - 19:50

    Francien:

    Hoi Pleunie
    Prachtige verhalen. Geniet maar van dit cultuur.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pleuni

Lees hier mijn ervaringen over het stagelopen in Suriname.

Actief sinds 10 Nov. 2015
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 3149

Voorgaande reizen:

04 Februari 2016 - 24 April 2016

Experience abroad; Suriname, Paramaribo

Landen bezocht: