Laatste update vanuit SU! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Pleuni Ruijven - WaarBenJij.nu Laatste update vanuit SU! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Pleuni Ruijven - WaarBenJij.nu

Laatste update vanuit SU!

Door: Pleuni

Blijf op de hoogte en volg Pleuni

16 April 2016 | Suriname, Paramaribo

Lieve allemaal!

Het is alweer even geleden dat ik een blog getypt heb. En nu ik deze blog aan het typen ben, besef ik me dat dit alweer mijn laatste update is vanuit het heerlijke Suriname! Afgelopen twee weken heb ik hier nog heerlijk genoten. En sinds maandag is stage ook weer begonnen.

Afgelopen drie weken hebben Irm en ik heeeeerlijk genoten van onze vakantie. We dachten dat we ons in die drie weken wel een keer zouden gaan vervelen. Nou, vooral geen zorgen, want dat vervelen is niet gebeurd.

In het tweede weekend van de vakantie zijn we met z'n allen naar Frans-Guyana en Galibi geweest. We vertrokken 's ochtends richting het water, om met een bootje richting Frans Guyana te varen. Best gek om ineens even in Europa te zijn. Auto's die weer rechts rijden en alles ziet er daar echt Europees uit, terwijl je op tien minuten varen van Suriname bent. Na een bezoek aan de gevangenis en een lekkere lunch vertrokken we met de boot richting Galibi. Twee uurtjes varen over de rivier, met een best wel sterke stroming, bracht ons uiteindelijk bij een prachtig wit strand met palmbomen. Een klein paradijsje dus. We hebben echt mega veel geluk gehad met het weer. Strakblauw, lekker zonnetje, genieten dus!
Aangekomen bij onze slaapplek, was er de mogelijkheid om in bedden te slapen. Maar je bent in SU of je bent het niet, dus wij gingen weer lekker voor een nachtje hangmatteren. Ik moet bekennen, ondertussen slaap ik er echt lekker in.
Na alles geïnstalleerd te hebben (We kunnen ondertussen onze eigen hangmat ophangen), zijn we lekker gaan zonnen aan het water. Aan het einde van de middag hebben we nog een wandeling gemaakt door het dorp van het eiland. Erg leuk om te zien, er zijn weer flink wat foto's gemaakt haha.
's Avonds kregen we weer een heerlijk saoto-soepje en moesten we ons klaar gaan maken voor de tocht richting de schildpadden. Nou op m'n spinnenactie na, was dit denk ik wel het engste wat we gedaan hebben. In het donker de boot op, hoge golven en geen lampen. Hopend dat we veilig bij het eilandje zouden komen. Gelukkig is dat gebeurd. We hebben die avond twee grote schildpadden gezien, waarvan ik er één ook eieren heb zien leggen. Heel bijzonder om te zien. Jammer dat het zo donker was en je niet mocht schijnen met zaklamp en flitser, maar wel logisch.
Bij terugkomst op Galibi hebben we Tessa verrast voor haar verjaardag en nog gezellig een drankje gedronken! De volgende ochtend nog even een chillochtendje gehad. Daarna vertrokken we we weer richting Paramaribo!

Dit was mijn allerlaatste tripje naar het binnenland. Een ding is zeker, het binnenland van Suriname is echt prachtig! Er zijn zoveel verschillende dingen te zien.

De laatste week van de vakantie hebben we een beetje regen gehad. Dus op die momenten had ik mooi tijd om aan mijn schoolopdracht te werken. Ook zitten er ondertussen al flink wat uurtjes werk in mijn fotoboek. Wat een klus, maar wel echt heel erg leuk als hij straks af is! Dan kan ik iedereen mijn mooie herinneringen laten zien.

De laatste donderdag van de vakantie hebben we een afscheidsfeestje gehad van mijn lieve vriendinnetjes hier in SU! Zij zijn ondertussen naar huis. Best wel gek hoor, je ziet elkaar bijna iedere dag en nu ineens niet meer. Maar gelukkig staat de eerste datum in Nederland al gepland dat we elkaar weer zien!!

Irma is dit weekend nog op trip geweest. Daarom ben ik gaan logeren bij Pam, Jasmijn en Rebekka. En hebben we hun laatste weekendje goed gevierd. Ook zijn we nog een dagje naar White Beach geweest. Dit was weer een lekker dagje.

Maandag was de vakantie dan toch echt voorbij en begon stage weer. Deze week heb ik weer een aantal lessen gegeven en gaat alles z'n gangetje. Nog een weekje en dan is stage ook alweer voorbij. Time flies!

Volgende week rond deze tijd, ben ik helaas alweer mijn laatste dingetjes aan het inpakken en vertrekken we zo richting het vliegveld. Maar voor nu ga ik nog een weekje genieten van het heerlijke Suriname! Ondertussen heb ik er ook wel echt zin in, om iedereen thuis weer te zien!

TOT VOLGENDE WEEK LIEVE ALLEMAAL!
Dikke brassa vanuit SU!

  • 16 April 2016 - 16:56

    Irma Van Schijndel:

    Over een week moet ik jou gaan missen!!!

  • 16 April 2016 - 17:56

    Annemiek Schilder:

    Nou lieve pleuni wat heb jij een levenservaring op gedaan in Suriname en veel van de andere cultuur geleerd en vooral VEEEEEEL. genoten.
    Maar natuurlijk verheugen wij ons erop om jou weer te zien
    Dus tot volgende week maar weer dikke kus van opa &oma

  • 17 April 2016 - 11:53

    Ellen:

    Lieve Pleuni wat heb je toch mooie dingen meegemaakt. Geniet nog van jullie laatste weekje en tot snel! Liefs Ellen

  • 20 April 2016 - 09:42

    Wilma Robben:

    Lieve Pleuni,
    Hier is je oude groep 5 nog een keer. Op de valreep dus hopelijk lees je dit nog op tijd.
    We hebben genoten van jouw blog.
    Wensen je een goede reis en behouden thuiskomst.
    Heel veel liefs van ons allemaal.
    Klik tuut tuut tuut...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pleuni

Lees hier mijn ervaringen over het stagelopen in Suriname.

Actief sinds 10 Nov. 2015
Verslag gelezen: 814
Totaal aantal bezoekers 3150

Voorgaande reizen:

04 Februari 2016 - 24 April 2016

Experience abroad; Suriname, Paramaribo

Landen bezocht: