Nog een maandje voor vertrek.. - Reisverslag uit Boxtel, Nederland van Pleuni Ruijven - WaarBenJij.nu Nog een maandje voor vertrek.. - Reisverslag uit Boxtel, Nederland van Pleuni Ruijven - WaarBenJij.nu

Nog een maandje voor vertrek..

Door: Pleuni

Blijf op de hoogte en volg Pleuni

02 Januari 2016 | Nederland, Boxtel

Halloootjes,
Aanstaande maandag over precies een maandje, stap ik samen met Irma het vliegtuig in voor een heel bijzonder avontuur. Samen gaan we drie maanden stage lopen op de st. Aloysiusschool in Paramaribo, Suriname. Daar gaan we aan de slag met coöperatieve werkvormen (Kinderen samenwerkend laten leren, aan de hand van verschillende werkvormen). Ook wil ik gaan onderzoeken hoe jonge kinderen (6-7 jaar) zich ontwikkelen op het gebied van taal. Dit ga ik vergelijken met de Nederlandse aanpak. Verder ben ik vooral heel erg benieuwd hoe snel ik met de kids een vertrouwensband en relatie op kan bouwen. Dit vind ik namelijk super belangrijk, maar wat zullen ze wel niet denken van zo'n Hollandse juffies als wij...

Ondertussen ben ik al wel bijna klaar voor vertrek. Prikkies gehaald, een gezellig bezoekje gebracht aan de ambassade voor een visum (wat écht op z'n Surinaams ging, tranquilo tranquilo haha), slaapplek geregeld in Paramaribo, opdrachten gemaakt voor de Pabo en al veel contact gehad met Cindy (het schoolhoofd van st. Aloysiusschool). Wat een aardige vrouw is dat. Ook hebben Irma en ik al genoeg tips gekregen voor trips die we echt niet mogen missen.
Zoetjes aan moet ik ook maar eens gaan bedenken wat ik straks allemaal in mijn koffer moet gaan proppen. Dat wordt nog een leuke klus haha.

De komende weken zal ik jullie zo goed mogelijk op de hoogte houden van alles wat we gaan beleven in het mooie Suriname. Maar voor nu eerst nog even een maandje genieten van mijn lieve familie, vriendinnen en van Ruud die ik straks moet gaan missen!

Adios! X

  • 02 Januari 2016 - 16:49

    Annemiek Schilder:

    Ik ga je nu al missen als ik er aan denk.....,maar dan denk ik maar.....dat het voor jou een Te gek avontuur gaat worden!!!!!xxx..

  • 02 Januari 2016 - 20:21

    Anja:

    Lieve Pleuni ook al zie ik je niet zo vaak maar weet zeker dat ik je in die drie maanden ook ga missen,deze avontuur is voor jouw een geweldige ervaring en waar je heel sterk van gaat worden.
    Dat je ruud gaat missen begrijp ik goed maar weet zeker dat het andersom ook zo zal zijn,ik zal hem in die periode extra aandacht geven.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pleuni

Lees hier mijn ervaringen over het stagelopen in Suriname.

Actief sinds 10 Nov. 2015
Verslag gelezen: 355
Totaal aantal bezoekers 3162

Voorgaande reizen:

04 Februari 2016 - 24 April 2016

Experience abroad; Suriname, Paramaribo

Landen bezocht: